საგანი მათემატიკა
|
კლასი მეექვსე
|
||
თემა-
ამოცანები ნაწილებზე
|
|||
მასწავლებელი
|
ნელი ასანიძე
|
||
მათ.VI.1. მოსწავლეს შეუძლია არაუარყოფითი რაციონალური რიცხვების
გამოსახვა, შედარება და დალაგება პოზიციური სისტემის გამოყენებით.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
მოცემული (მაგალითად, ხუთი, ექვსი ან შვიდი) ციფრებით
ქმნის უდიდეს/უმცირეს (ხუთნიშნა,
ექვსნიშნა ან შვიდნიშნა) რიცხვს;
·
გამოსახავს ათწილადებს სხვადასხვა სახით (მათ შორის
რიცხვით სხივზე); წერს სასრულ ათწილადს წილადის სახით;
·
კითხულობს სასრულ ათწილადის ჩანაწერს; უთითებს თანრიგებს
და ასახელებს ციფრთა მნიშვნელობებს თანრიგების მიხედვით; იყენებს ამ ცოდნას ათწილადების
შედარებისა და დალაგებისას (მათ შორის რიცხვით სხივზე);
·
წილადის გამოსახულებაში უთითებს მის მთელ და წილად
ნაწილებს, წილადის მრიცხველს და მნიშვნელს; იყენებს ამ ცოდნას წილადების შეფასების/შედარებისა
და დალაგებისას;
·
გამოსახავს წილადს უკვეცი ფორმით; გამოსახავს წილადს
სასრული ათწილადით შესაბამის შემთხვევაში.
მათ.VI.2. მოსწავლეს შეუძლია არაუარყოფით რაციონალურ
რიცხვებზე არითმეტიკული მოქმედებების შესრულება და მოქმედებათა შედეგის შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· იყენებს წილადის
ძირითად თვისებას წილადებზე შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულებისას; პოულობს
მოცემული რიცხვის ნაწილს და ხსნის შებრუნებულ ამოცანებს;
· იყენებს რაციონალური
რიცხვის ჩაწერის ეკვივალენტურ
ფორმებს და არითმეტიკულ მოქმედებათა თვისებებს გამოთვლების გასამარტივებლად (მაგალითად, მათი ზეპირად შესრულებისას);
· ამრგვალებს
ათწილადებს მოცემული სიზუსტით (მეათედისა და მეასედის); მიახლოებით პოულობს (სიზუსტის
მითითების გარეშე) არითმეტიკული გამოსახულების მნიშვნელობას;
· პოულობს უცნობ
გამყოფს მოცემული განაყოფითა და გასაყოფით; ანალოგიურად პოულობს ერთ-ერთ უცნობ თანამამრავლს
მოცემული მეორე თანამამრავლითა
და ნამრავლით; ამოწმებს პასუხს.
მათ.VI.3. მოსწავლეს შეუძლია ზომის სხვადასხვა ერთეულების
ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· იყენებს ათწილადებზე
გამრავლებას ზომის (სიგრძე, ფართობი, წონა, მოცულობა, ტევადობა) მცირე ერთეულის დიდ
ერთეულთან თანაფარდობის გამოსახვისთვის;
· ერთმანეთთან
აკავშირებს სიგრძის, ფართობის და მოცულობის
შესაბამის ერთეულებს;
· იყენებს პროპორციულობას
და შეფასებას ბუნებისმეტყველების დარგებიდან მომდინარე ამოცანების ამოხსნისას (ამოცანები
მასშტაბზე, ხსნარებზე, შენადნობებზე);
· იყენებს დროის
სარტყელების შესახებ ცოდნას, დროის ერთეულებს შორის თანაფარდობებს და შეკრება-გამოკლების
მოქმედებებს დროის მონაკვეთის პოვნისთვის (მაგალითად პოულობს თბილისიდან დილის 6:00-ზე გაფრენილი თვითმფრინავის ბოსტონში ჩაფრენის
დროს, თუ თბილისსა და ბოსტონს შორის განსხვავება 9-საათია, მგზავრობას კი 13 საათი
ჭირდება).
|
|||
წინარე ცოდნის
შეფასება: წინარე
ცოდნის შეფასება ხდება საშინაო დავალების ერთობლივი გარჩევისას.
|
|||
მოსწავლეთა
დაჯგუფების ხერხები: მოსწავლეები მუშაობენ ჯგუფებში მზაობის შესაბამისად(დიფერენცირებული),
ინდივიდუალურად
საშინაო დავალება ირჩევა ერთობლივად. მუშაობის დროს ვიყენებ ,,შუქნიშნის“
ფერებს.
|
|||
სასწავლო მასალა:
მოსწავლის რვეული, დაფა,ცარცი, ფერადი წებოვანი ფურცლები,
ჩხირები, თაბახის ფურცლები, სტიკერები, ფერადი მაგნიტური ბურთულები,მარკერი,ფლომასტერები,ფორმატის
ფურცელი.
|
|||
გაკვეთილის
აქტივობის ეტაპები
|
|||
I
ფაზა-,,წინასწარ“(
მოსწავლეთა შემზადება)
·
საშინაო დავალების ერთობლივი გარჩევა( გამოძახება
ჩხირებით)
·
წინარე ცოდნის გააქტიურება
|
I I ფაზა ,, განმავლობაში“
(ახალი ცოდნის აგება)
ახალი მასალის ახსნა
·
მუშაობა ჯგუფებში
·
(დიფერენცირება)
·
პრეზენტაცია
·
დაფასთან მუშაობა
·
დაადგინე და შეასწორე(კითხვა-პასუხი)
|
I I I ფაზა ,,შემდგომ”
(ცოდნის განმტკიცება)
·
გაკვეთილის შეჯამება
·
საშინაო დავალების ინსტრუქციის მიცემა
|
|
შეფასება:
1. როგორ
ასრულებენ მოსწავლეები საშინაო დავალებას.
2. რამდენად
არიან ჩაბმულები საკლასო აქტივობებში და როგორია მათ მიერ შესრულებული სამუშაოს ხარისხი.
3. როგორ
იქცევა მოსწავლე გაკვეთილის განმავლობაში და ჯგუფებში მუშაობის დროს;
4. ვახდენ
ფოკუსირებულ დაკვირვებას 4 მოსწავლეზე.
|
გაკვეთილის გეგმა
Подписаться на:
Сообщения (Atom)
Комментариев нет:
Отправить комментарий